WYNIKI WYSZUKIWANIA

KULINARNA WYSZUKIWARKA

Twoja wyszukiwarka

wtorek, 22 marca 2011

Omlet „wspomnienie lata”

Wracając dzisiaj z pracy zastanawiałem się co zrobić na obiad. Nie miałem ochoty na jakieś wykwintne dania. Byłem za bardzo zmęczony by po przyjściu z pracy poświęcić dwie godziny na stanie przy kuchni, choć muszę powiedzieć, że uwielbiam gotować, gotowanie to moja pasja, coś co mnie odpręża. W drodze powrotnej z pracy nagle wróciły wspomnienia z zeszłego lata, urlop spędzony w rodzinnych stronach i ten niesamowity przygotowany przez moją mamę omlet. Postanowiłem, że dzisiaj na obiad zrobię taki właśnie omlet. Po powrocie do domu postanowiłem myśl zmienić w rzeczywistość. Cóż mogę powiedzieć omlet wyszedł pyszny a przy jego spożywaniu znów wróciły mi wspomnienia z rodzinnych stron.


Przepis jest naprawdę prosty a efekt końcowy jest oszałamiający. Poniżej podaję przepis i składniki na 4 sycące porcje.


Składniki na ciasto:
- 8 jajek,
- 4 łyżki mąki pszennej,
- 4 łyżki masła,

Składniki na nadzienie:
- 4 strąki kolorowej papryki,
- pęczek dymki ze szczypiorkiem,
- 20 gad fasolki szparagowej,
- 2 marchewki,
- 20 dag kalafiora,
- 20 dag brokułów,
- 3 łyżki oliwy,
- zioła prowansalskie,
- sól,
- pieprz.

Przygotowanie:
1. Płuczemy i osuszamy warzywa. Z papryki usuwamy gniazda nasienne i kroimy ją w grubą kostkę, kalafior i brokuły dzielimy na różyczki. Obieramy marchewkę i tniemy ją w zapałkę. Drobno kroimy fasolkę szparagową i szczypiorek, a dymkę w piórka.

2. W szerokim rondlu rozgrzewamy oliwę i wrzucamy pokrojone warzywa (oprócz szczypiorku). Smażymy przez około 5 minut często mieszając. Oprószamy warzywa solą, pieprzem i ziołami. Jeśli warzywa puściły niewiele soku to wówczas podlewamy je 2 – 3 łyżkami wody, poczym zmniejszamy ogień i dusimy pod przykryciem do momentu aż warzywa lekko zmiękną (ale się nie rozgotują). Pod koniec duszenia dodajemy szczypiorek.

3. Wbijamy jajka do miski i roztrzepujemy je. Następnie dodajemy mąkę i całość dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy łyżkę masła, wlewamy 1/4masy jajecznej i poruszamy patelnią by równomiernie się rozlała. Gdy powierzchnia omleta już się zetnie zsuwamy go na talerz i nakładamy na niego porcję warzyw. Po nałożeniu warzyw składamy omlet na pół. W ten sam sposób przygotowujemy następne trzy porcje.

Na koniec taka drobna rada: jeśli chcemy użyć warzyw mrożonych, to najlepiej jest użyć do ich smażenia szerokiego rondla lub dużej patelni – dzięki temu woda z nich szybciej odparuje.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń